Make up tips !

Hej har jätte tråkigt ligger i sängen och glor tv och lyssnar musik och bloggar såklart ;) Tänkte berätta hur jag sminkar mig och vad för smink jag använder se och lär bitches ! ;)


Allt smink men jag ska ta det steg för steg :)


Steg 1 : Till och börja med tvättar jag av ansiktet och smörjer mig med en fukt krem från Garnier som är till ansiktet.
Vem fan lägger make up direkt när man är en torr jävel ? Inte jag iaf och brun kremen lägger sig alltid slätare och jämnare när man är lite fuktig i ansiktet. Vet inte vart jag köpt denna eftersom jag fick den men antar typ vart som helst ? chansar på att den kostar mellan 60 - 150 spän.


Steg 2: Japp när jag är fuktig och klar i ansiktet lägger jag brunkremen från Isadora. Stå i bra ljus helst lite dags ljus men lite svårt nu när de fortfarande är natten när man vaknar ? Men whatever stå i bra ljus. Rekomenderar denna brunkremen STARKT många plus till denna. Den blir jämn och huden känns fortfarande fuktig och öppen när man har på den inte sådär kletig och instängt i ansiktet man känner sig mycket fräsch ! Har använt denna i säker över ett halv år och jag älskar den fortfarande! Köper den alltid på HM men finns på kicks åhlens och lindex. Pris för denna är 150kr.


Steg 3: Vidare till mascara ! Dom här två godigarna är fanemig dom bästa! Ger bra volym klumpar sig inte och håller bra och kletar inte! Den svarta är från Isadora och kostar ca 120kr vilket inte är så farligt för en mascara. Den gular är från Maybelline och kostar ca 140kr. OBS kommer de mascara på ögonlocken ta bort frukansvärt fult ! Väldigt B enligt mig !


Steg 4: Solpuder är nästan ett måste inte för mycket och inte för lite utan lagom! Mycket viktigt att få detta jämnt annars ser man ut som ett fläck face ! Ja rekomenderar att doppa borsten några gånger i pudret och sedan slå lite lätt mot handleden så överflöd åker bort och det blir ett jämnt lager på borsten. Sedan ta i ansiktet med cirkel rörelser för att få ett jämnt resultat! Jag använder faktiskt HM's egna solpuder och tycker det är helt OK! Kostar 50kr vilket är sjukt billigt! Innan använde jag isadoras solpuder som kosta ca 150kr också väldigt bra men blir för mycket pengar i längden!


Steg 5: Haha ja här ser vi en slut rouge! Sorry mycket dåligt av mig för man ser ju inte färg osv men iaf! Använder från Isadora . När man anväder rouge rekomenderar jag en mindre borste! Pris för denna vet jag inte men skulle chansa på ca 130 - 160 kr. SKIT BRA !


Steg 6: Ögonskugga är inte ett måste när man sminkar sig men kan faktiskt framhöva ögonen rätt mycket! Jag använder denna med 4 ögonskugger i från Isadora OFC! Avänder först ögonskuggan längst upp till höger den mörk grå aktiga och den tar jag över själva ögonlocket inte upp till ögonbrynet. Sedan jobbar jag uppåt med en mörkare och då tar jag den längst ner till vänster dock inte så mycket men för att få de lite mörkare sedan slutar jag med den vita längt upp till vänster och den tar jag precis under ögonbrynet för att få ögonbrynen mer skarpare och för att tydliga formen!


Steg 7: Haha sedan fyller jag i ögonbrynen med denna äckliga pennan vet den är gammal och ingen aning vart jag köpt den men räcker att köpa en vanlig mörkbrun från HM's egna dom är bra! Och ja ni ser ju själva hur mycket ni vill fylla i. Ett tips för att få dom att se fylligare ut är att ta en vanlig ögonskuggs borste och doppa i en mörkbrun ögonskugga och sedan dra lite lätt på ögonbrynet ser kanon ut !


Steg 8: Och slutligen lägger jag en TUNN linje med eyeliner från HM's egna igen aning vad den kostar men chansar på typ 30-40kr! Och eftersom jag har stora ögon så blir dett fett snyggt när jag ramar in dom och framhöver dom med eyeliner! :D

Bloggar senare några frågor så maila [email protected]
KISS/Josefin♥

Kommentarer
Postat av: Bajram

A schysst ;) ska testa detta imorgon :P



Pussa fia från moi..

2010-01-26 @ 08:44:22
Postat av: Lizzi

Du sminkar dej sjukt snyggt;)

Ska prova de sminket du kör med, kör med mascarna och den är sjuk bra;)

Puss

2010-03-09 @ 21:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0